30 januari 2019

Måndag och tisdag

Allmänt

Både måndagen och tisdagen såg ungefär likadana ut. Vi var ut å skottade på förmiddagen och handlade och lekte på eftermiddagen. Igår svängde vi förbi svärföräldrarna en sväng på också. Detta är ju sista veckan av den här mammaledigheten. Jag kommer hinna jobba cirka 5 månader ( hoppas jag) innan jag går hem igen. Nästa bebis kommer ju i mitten av juli och jag har tänkt jobba till slutet av Juni, dock går jag ner i tid 60 dagar innan nedkomst🙊 tänkte jobba 75% och ha graviditetspenning 25% sista dagarna. Vi får hoppas det går som jag tänkt och att jag slipper foglossning eller andra komplikationer sådär innan. 

Förresten har jag ju glömt att säga att Esmeralda numera GÅR PÅ RIKTIGT. Förut har hon ju fegat lite och bara gått när hon har en leksak i handen eller ser nåt hon ska till åså, men nu ställer hon sig upp och går den lilla pluttan. Hon har ju ställt sig upp utan att hålla i sig i något länge, men det är inte förrän nyligen hon börjat gå från att hon ställt sig själv. Annars har hon ju gått något steg när hon tagit sig upp på nån möbel eller så. Så nu blire ännu mer fart här hemma haha. Dock så är krypandet fortfarande det som gäller mest så att säga. Går liksom fortfarande fortast för henne haha. 
Men igår gick hon riktigt mycket. Stannade lite och tog paus och gick några steg och om och om igen. Kulkul är det allt😍
Tyvärr är jag riktigt dålig med kameran nu för tiden, både på att ta kort och filma, måste bli bättre på de. Kom på att jag skulle filma igår men då fick jag bara med tre steg och sen hade hon tröttnat ur på oss och ville inte gå mer efter det😂 
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress